Waltti-mobiili

KÄYTTÖEHDOT

Lippu on ostettava Waltti-mobiililippusovelluksella ja sen on oltava puhelimessa ennen liikennevälineeseen nousua. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että puhelimen kello on oikeassa ajassa. Matkustajalle voidaan määrätä tarkistusmaksu, jos lippu tilataan vasta liikennevälineessä.

Liikennevälineessä lippu näytetään kuljettajalle tai ajoneuvolaitteelle, mikäli ko. laite pystyy lukemaan mobiililipun QR-koodin.

Lipulla voi matkustaa lipussa näkyvän voimassaoloajan sillä vyöhykevälillä, jolle lippu on hankittu.  Lipulla voi vaihtaa toiseen liikennevälineeseen voimassaoloajan kuluessa. Tunnin aikana lipulla voi matkustaa maksimissaan 4 kertaa. Voimassaoloaika näkyy lippunäytön oikeassa alareunassa.

Mikäli puhelimen kello on väärässä ajassa tai sovellus on suljettu ja puhelimella ei ole verkkoyhteyttä, ajan tasalla olevaa lippua ei voida näyttää. Tällöin lippu ei kelpaa.

Voimassaolon päätyttyä lipulla voi matkustaa matkan loppuun lipun vyöhykevälillä siinä liikennevälineessä, jossa lipun voimassaolo on päättynyt.

Operaattorit välittävät matkapuhelinnumeron Waltille laskutusta varten. Lipun hinta veloitetaan puhelinlaskulla. Vaihtoehtoisesti lipun voi maksaa myös Visa tai MasterCard-maksukorteilla. Waltti käyttää matkapuhelintietoja ongelmatilanteiden selvityksessä.

Palvelun tuottaa TVV lippu- ja maksujärjestelmä Oy.