Usein kysytyt kysymykset

Verkkokauppa

Miten käytän Waltti-kauppaa?

Kyseessä on Waltti-kaupunkien joukkoliikenteen yhteinen verkkokauppa, jossa voit ladata matkakortillesi arvoa ja kausituotteita, tai tilata henkilökohtaisen matkakortin.

Miten ostan KELA toisen asteen koulumatkatukituotteen?

Saadaksesi etuustuotteet lunastettavaksi/ostettavaksi

  1. Sinun tulee kirjautua Waltti verkkokauppaan
  2. Lisää käyttämäsi matkakortti tiliisi
  3. Korttisi tulee olla henkilökohtainen ja se tulee olla kirjattuna opiskelija asiakasryhmään. Opiskelija asiakasryhmän tulee olla voimassa oston hetkellä.
    • Mikäli et ole vielä opiskelija, sinun tulee käydä tunnistautumassa opiskelijaksi palvelutoimistossa
  4. Sinun tulee tehdä vahvasti tunnistautuminen ensimmäisellä ostokerralla ennen ostojen suorittamista.
  5. Vain etuuden haltija itse voi ostaa tuotteet, toiselle henkilölle ei voi ostaa etuustuotteita

 

KELA toisen asteen koulumatkatuotteet on myönnetty tietylle tuotteelle ja vyöhykevälille.

Tarkastathan ostaessasi, että ostovalintasi vastaa sinulle myönnettyä etuutta. Näet käytettäväsi olevat etuudet ”Valitse kauden tiedot” osiossa.

Pitääkö Waltti-kauppaan rekisteröityä?

Voit ladata matkakorttisi rekisteröimällä itsellesi oman käyttäjätilin tai käyttää kauppaa ilman rekisteröitymistä.

Rekisteröitymällä saat käyttöösi kaikki Waltti-kaupan ominaisuudet sekä mahdolliset henkilökohtaiset edut.

Jos haluat rekisteröityä ja saada käyttäjätilin käyttöösi, tee se etusivun rekisteröitymislinkin kautta.

Matkakortti

Onko minulle hyötyä siitä, että rekisteröidyn?

Rekisteröitymällä saat käyttäjätilin käyttöösi ja näet siellä omat henkilökohtaiset tietosi sekä kaikki käytössäsi olevat Waltti-palvelut. Tilin avulla voit esimerkiksi yhdistää profiiliisi haluamasi kortit. Kun kortti on yhdistetty käyttäjätiliin, lisätyt kortit ovat aina suoraan ladattavissa eikä niitä tarvitse erikseen lisätä. Lisäksi edelliset ostokset näkyvät käyttäjätilisi yhteydessä. Kirjautuneena voit myös lisätä tai poistaa kortteja tilistäsi, muuttaa sähköpostiosoitteen tai vaihtaa salasanan.

Mitä kortteja voin ladata verkkokaupassa?

Kaupassa voit ladata kaikkia henkilö-, tai haltijakohtaisia Waltti-matkakortteja.

Miksi lataamani tuote ei näy heti bussin lukulaitteella?

Ladattu tuote siirtyy  matkakortille, kun lataus on onnistuneesti aktivoitu linja-auton lukulaitteessa tai palvelupisteessä. Osto aktivoituu keskimäärin kahden tunnin kuluttua valitun liikennöintialueen joukkoliikenteen bussissa, mutta poikkeustilanteessa tiedon siirtyminen ajoneuvoihin viedä 1-3 vuorokautta. Oman alueen viiveen pituuden voit tarkistaa nettilatauspalvelun käyttöehdoista.

Myös Waltti-matkakortin käytöt kirjautuvat nettikauppaan viiveellä.

Voinko tilata verkkokaupasta uuden matkakortin?

Voit tilata henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloudessa asuvalle alle 17-vuotiaalle lapselle.

Kuinka kauan kortin toimitus kestää?

Tilattu matkakortti toimitetaan antamaasi osoitteeseen pääsääntöisesti 7-14 vuorokauden sisällä.

Miten otan verkkokaupasta ostetun matkakortin käyttöön?

Matkakortti on heti sen saatuasi käyttövalmis, jos olet ostohetkellä ladannut siihen kautta ja/tai arvoa.

Voiko verkkokaupasta ostaa haltijakohtaisen matkakortin?

Verkkokaupasta voi ostaa vain henkilökohtaisen matkakortin.

Voinko tilata verkkokaupasta matkakortin alaikäiselle lapselleni?

Voit tilata henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloudessa asuvalle alle 17-vuotiaalle lapselle.

Olen kadottanut matkakorttini. Voinko sulkea kortin verkkokaupassa ja tilata itselleni uuden?

Mikäli kadotat henkilökohtaisen Waltti-matkakorttisi, ota yhteys oman alueesi palvelupisteeseen, jossa kortti voidaan sulkea ja käyttämättömät matkat pystytään siirtämään uudelle kortille.

Maksaminen

Millä eri tavoilla voin maksaa verkkokaupassa?

Voit valita maksutavan joukkoliikennealueen hyväksymien maksuntarjoajien puitteissa (verkkopankki, maksukortti, MobilePay tai lasku).