Olemme päivittäneet Waltin tietosuojaselostetta "Käytön valvonta" -kappaleen osalta. Tekstiä on selkiytetty ja lokitietojen säilytysajat on täsmennetty. Tietosuojaselosteen päivitys ei edellytä toimenpiteitä.

Usein kysytyt kysymykset

Verkkokauppa

Miten käytän Waltti-kauppaa?

Kyseessä on Waltti-kaupunkien joukkoliikenteen yhteinen verkkokauppa, jossa voit ladata matkakortillesi arvoa ja kausituotteita, tai tilata henkilökohtaisen matkakortin.

Miten ostan koulumatkatuetun lipun?

Kelan myöntämää koulumatkatukea haetaan verkkohakemuksella OmaKelassa.

Näin ostat koulumatkatukilipun Waltti-kaupasta.

Pitääkö Waltti-kauppaan rekisteröityä?

Voit ladata matkakorttisi rekisteröimällä itsellesi oman käyttäjätilin tai käyttää kauppaa ilman rekisteröitymistä.

Rekisteröitymällä saat käyttöösi kaikki Waltti-kaupan ominaisuudet sekä mahdolliset henkilökohtaiset edut.

Jos haluat rekisteröityä ja saada käyttäjätilin käyttöösi, tee se etusivun rekisteröitymislinkin kautta.

Waltti Mobiili

Lipun siirtäminen uuteen puhelimeen

Waltti Mobiilissa kausilipun ja vuorokausilipun voi siirtää uuteen puhelimeen, jos puhelin rikkoontuu tai katoaa. Kertalippu ei ole siirrettävissä.

Lipun siirto toimii siten, että käyttäjä kirjautuu uudessa puhelimessa Waltti Mobiili sovellukseen samalla käyttäjätunnuksella kuin vanhassakin puhelimessa. Sovellus ehdottaa tällöin automaattisesti lipun siirtoa.

Matkakortti

Onko minulle hyötyä siitä, että rekisteröidyn?

Rekisteröitymällä saat käyttäjätilin käyttöösi ja näet siellä omat henkilökohtaiset tietosi sekä kaikki käytössäsi olevat Waltti-palvelut. Tilin avulla voit esimerkiksi yhdistää profiiliisi haluamasi kortit. Kun kortti on yhdistetty käyttäjätiliin, lisätyt kortit ovat aina suoraan ladattavissa eikä niitä tarvitse erikseen lisätä. Lisäksi edelliset ostokset näkyvät käyttäjätilisi yhteydessä. Kirjautuneena voit myös lisätä tai poistaa kortteja tilistäsi, muuttaa sähköpostiosoitteen tai vaihtaa salasanan.

Mitä kortteja voin ladata verkkokaupassa?

Kaupassa voit ladata kaikkia henkilö-, tai haltijakohtaisia Waltti-matkakortteja.

Voinko tilata verkkokaupasta uuden matkakortin?

Voit tilata henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloudessa asuvalle alle 17-vuotiaalle lapselle.

Kuinka kauan kortin toimitus kestää?

Tilattu matkakortti toimitetaan antamaasi osoitteeseen pääsääntöisesti 7-14 vuorokauden sisällä.

Miten otan verkkokaupasta ostetun matkakortin käyttöön?

Matkakortti on heti sen saatuasi käyttövalmis, jos olet ostohetkellä ladannut siihen kautta ja/tai arvoa.

Voiko verkkokaupasta ostaa haltijakohtaisen matkakortin?

Verkkokaupasta voi ostaa vain henkilökohtaisen matkakortin.

Voinko tilata verkkokaupasta matkakortin alaikäiselle lapselleni?

Voit tilata henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloudessa asuvalle alle 17-vuotiaalle lapselle.

Olen kadottanut matkakorttini. Voinko sulkea kortin verkkokaupassa ja tilata itselleni uuden?

Mikäli kadotat henkilökohtaisen Waltti-matkakorttisi, ota yhteys oman alueesi palvelupisteeseen, jossa kortti voidaan sulkea ja käyttämättömät matkat pystytään siirtämään uudelle kortille.

Maksaminen

Millä eri tavoilla voin maksaa verkkokaupassa?

Voit valita maksutavan joukkoliikennealueen hyväksymien maksuntarjoajien puitteissa (verkkopankki, maksukortti, MobilePay tai lasku).