Asiointi Waltti kaupassa

Waltti-kaupassa voit ladata matkakorttisi ilman rekisteröitymistä tai rekisteröimällä oman käyttäjätilin. Voit valita myös asiointikielen (suomi, ruotsi, englanti).

Huomioithan, että vanhan Waltti-nettipalvelun tunnukset eivät toimi Waltti-kaupassa!

Lisäksi on hyvä muistaa, että jokainen joukkoliikennealue päättää itse, mitkä lipputyypit kortille voidaan netissä ladata. Voit varmistaa lipputyypit oman alueesi joukkoliikenteen sivuilta.

Käyttö ilman rekisteröitymistä

Syötä matkakortin korttinumero (numero löytyy kortin takaosasta) ja oma liikennöintialueesi. Tämän jälkeen voit ostaa kortille lipputuotteita.

Rekisteröityminen

Jos haluat rekisteröityä ja saada käyttäjätilin käyttöösi, tee se etusivun rekisteröitymislinkin kautta.  Rekisteröityminen edellyttää sähköpostin ja salasanan antamista. Lisäksi rekisteröitymisen yhteydessä tulee hyväksyä verkkopalvelun käyttöehdot.

HUOM! Luukku.com-sähköpostilla ei ole mahdollista rekisteröityä käyttäjäksi Luukku.com määrittelemien ehtojen vuoksi.

Rekisteröitymisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää Waltin tiedotteita, mikäli annat palvelussa siihen luvan.

Kirjautumalla palveluun näet tiliisi yhdistämäsi kortit ja valitsemalla haluamasi matkakortin pääset suoraan kauppaan.

Käyttäjätili

Käyttäjätili sisältää käyttäjäkohtaisia tietojasi. Tilin avulla voit yhdistää profiiliisi haluamasi kortit. Kun kortti on yhdistetty käyttäjätiliin, lisätyt kortit ovat aina suoraan ladattavissa eikä niitä tarvitse erikseen lisätä. Lisäksi edelliset ostokset näkyvät käyttäjätilisi yhteydessä.

Kirjautuneena voit myös esimerkiksi lisätä tai poistaa kortteja tilistäsi, muuttaa sähköpostiosoitteen tai vaihtaa salasanan.

Jos haluat muuttaa tiliin liitetyn sähköpostin, syötä käyttäjätilisi ”sähköposti”-kohtaan uusi sähköpostiosoite. Tämän jälkeen saat nykyiseen sähköpostiin linkin, josta voit hyväksyä sähköpostin vaihdon.

Jos haluat vaihtaa tiliin liitetyn salasanan, syötä uusi salasana ja vahvista tämä syöttämällä sama salasana uudelleen.

Kortin lisääminen/poistaminen käyttäjätilistä

  1. Anna kortille nimi.
  2. Anna koko kortin numero. Numero löytyy kortin takaosasta.
  3. Valitse kortin liikennöintialue.
  4. Tallenna tiedot.

Kortti on nyt lisätty ja se näkyy käyttäjätilissäsi. Kortin poistaminen tapahtuu ”poista” painiketta painamalla.

Kortin lataus

Kirjautuneena käyttäjänä näet kaupassa profiiliisi liitetyt kortit. Jos haluat ladata jollekin muulle kortille, mutta et halua liittää sitä tiliisi, voit lisätä sen vain kyseiseen tilaukseen. Kortin lisääminen tapahtuu antamalla kortin numero ja liikennöintialue.

Kortille voi samanaikaisesti ostaa sekä kausi- että arvolipun, tai halutessaan vain yhden lipputuotteen. Kortille voi ladata kaksi kausilippua, toisen kauden lataus on mahdollista vasta kun ensimmäinen on otettu käyttöön (aktivoitu) ajoneuvossa.

Valitse haluamasi tuote, lisää se ostoskoriin ja hyväksy käyttöehdot. Voit halutessasi jatkaa ja ostaa kortille myös muita tuotteita tai vaihtaa korttia. Huomioithan, että yhdessä tilauksessa voi olla vain saman liikennöintialueen tuotteita.

Ostoskorissa näet valitsemasi tuotteen (tuotteet), hinnan ja ostoskorin kokonaishinnan. Ennen maksutavan valintaa voit siirtyä vapaasti muille Waltti-kaupan sivuille ilman että ostoskori tyhjentyy.

Voit muokata ostoskorin sisältöä ja vaikka poistaa tuotteita ostoskorista maksutavan valintaan asti.

Maksaminen

Ennen maksutavan valintaa anna sähköpostiosoite, johon haluat ostoksen kuitin. Valitse maksutapa ja siirry sen jälkeen maksamaan Paytrailin kautta. Valitse oma pankkisi, syötä nettipankkitunnuksesi ja vahvista maksu.

Onnistuneen maksun jälkeen palaa takaisin Waltti-kauppaan ja saat ilmoituksen oston onnistumisesta. Saat vielä myös ostoksesta kuitin antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Uusi Waltti-matkakortti

Mikäli tarvitset uuden matkakortin, voit tilata sen esimerkiksi etusivun linkin kautta. Joudut kuitenkin kirjautumaan palveluun eri tunnuksilla kuin Waltti-kauppaan, sillä palvelun tuottaa eri toimija.

Mikäli sinulla on matkakorttiin tai lataustapahtumaan liittyviä kysymyksiä tai ongelmia, ota yhteys oman alueesi joukkoliikenteen palvelupisteeseen.

Palvelupisteiden yhteystiedot löytyvät Waltti-kaupan alapalkista.